We hebben met meerdere bedrijven contact gezocht om de samenwerking met het Dolfinarium te bespreken. Toen er bij Tripper geen reactie kwam op ons schriftelijk verzoek tot gesprek, hebben we telefonisch contact gezocht. Daarop werd simpelweg aangegeven dat de mensen die daarover gaan niet met ons willen spreken.
Dus hopen we dat ze jouw reactie wel serieus nemen!
NEEM CONTACT OP
Vind jij ook dat het Dolfinarium niet meer van deze tijd is? Neem dan (op een vriendelijke manier) contact op met Tripper en vraag of ze de samenwerking met het Dolfinarium willen verbreken. Dat kan (onder andere) op de volgende manieren:
Per e-mail: support@tripper.nl (onderaan dit bericht vind je een voorbeeld dat je kunt gebruiken)
Telefonisch: 085-4010589
Facebook: https://www.facebook.com/tripper.nl
Laat je het ons weten wat de reactie is?
Beste Tripper,
Onlangs vernam ik dat jullie nog steeds kortingskaartjes aanbieden voor het Dolfinarium.
Wereldwijd krijgen dolfinaria en dergelijke parken met steeds meer kritiek te maken vanwege het dierenwelzijn. Het Dolfinarium in Harderwijk is daarop geen uitzondering. Dolfijnen die normaliter tussen de 80 en 120 kilometer per dag zwemmen, zitten levenslang opgesloten in hetzelfde kleine verblijf. Walrussen, bruinvissen, zeeleeuwen en andere dieren moeten onnatuurlijke trucjes vertonen ter vermaak in onnatuurlijke verblijven. Haaien en roggen kunnen (vaak zonder toezicht) geaaid worden. Kortom: het park kan op geen enkele manier de natuurlijke omgeving van de dieren voldoende nabootsen en de dieren een volwaardig bestaan bieden.
Ook vanuit de wetenschappelijke hoek komt er steeds meer kritiek. In juli 2023 is bijvoorbeeld de 6de editie van het wetenschappelijk onderzoek ''The Case Against Marine Mammals in Captivity'' verschenen met 687 eindnoten en honderden referenties naar publicaties en onderzoeken.
Meerdere bedrijven hebben inmiddels de samenwerking met het Dolfinarium verbroken wegens zorgen rondom het dierenwelzijn. Onder andere de NS, Hema, Lidl en Renault gingen u voor. Ik wil u dan ook vriendelijk verzoeken deze positieve trend te ondersteunen. Sluit u aan bij het groeiend aantal bedrijven dat vanuit het oogpunt van maatschappelijk verantwoord ondernemen al heeft besloten geen samenwerking meer aan te gaan met het Dolfinarium, en draag op deze manier constructief bij aan een toekomst waarin het houden van zee(zoog)dieren in gevangenschap voor vermaak niet meer voor komt.
Voor meer informatie verwijs ik u door naar de campagne-website van Bite Back (www.dolfinariumvrij.nl) en naar bijbehorend e-mailadres (info@dolfinariumvrij.nl).
Met vriendelijke groet,